DIA 14 - DÍA 15 - DÍA 16 - DÍA 17

14 DE MAYU DE 2007 – LLUNES – 20:30 HORES
G. M. Texu. “Ascensión al Aconcagua”.
“El día 15 de enero a las 10:30 salimos con dirección al “Nido de Cóndor”, al cual llegamos en unas 5 h. Montamos el campamento, y todos con pocos ánimos y movimientos lentos nos fuimos acomodando, son 5300 metros sobre el nivel del mar.
A las 4h. del día 17 decidimos salir con intención de alcanzar la cima, cosa que con mucho sacrificio, cabeza sensata y muy despacio con el caminar, conseguimos después de 10h. y media. Eran las 14:30  cuando pise la cumbre, detrás Tito y minutos después Rozada. Todo fue alegría, pero el tiempo era infernal, nevaba y hacia más de una hora el frío era terrible,-20 grados. Unos diez minutos en la cumbre y para abajo con el consiguiente cuidado, pues ya había cuatro dedos de nieve. Dos días después, el resto de la expedición conseguía cumbre con dos de sus miembros: Cortes y Merina. Nosotros, Rozada, Tito y yo ya llevamos dos días descansando en el campo base llenos de gozo y buena salud, eso sí, a mi cinturón ya no le quedan mas agujeros.”
Estractu del diariu de viaxe de Manuel Llaneza
¿Que qué más mos queda por decir? Cochina envidia que tenemos…

15 DE MAYU DE 2007 – MARTES – 20:30 HORES
Juan Carlos Huerta. “Kilimanjaro y Monte Meru”
El Kilimanjaro es una montaña cubierta de nieve de 5895 metros de altura, y dicen que es la más alta de África. Su nombre es, en masai, «Ngáje Ngái», «la Casa de Dios». Cerca de la cima se encuentra el esqueleto seco y helado de un leopardo, y nadie ha podido explicarse nunca qué estaba buscando el leopardo por aquellas alturas.
(Nota de Hernest Hemingway a “Las Nieves del Kilimanjaro”)
Quiciaves al sentir el nome del Kilimanjaro, toes recordemos a Gregory Peck esperando la muerte a los pies de les sos nieves perpetues metanes piensa nel so gran amor, Ava Gadner, angüañu muerta.
Nun sabemos si Juan Carlos Huerta pensaba en Gregory Peck, en Ava Gadner, en Hernest Heminway, nel esqueleto del leopardo o en que les eternes nieves ya nun lo son tantu por culpa del cambiu climáticu. De lo que sí tamos segures, ye que de xuru la esperiencia durarai eternamente.

16 DE MAYU DE 2007 – MIÉRCOLES – 20:30 HORES
Juan García. “A golpe de pedal por Manchuria”
Nel añu 1206, formose un estau mongol basau n’agrupaciones tribales nómades que s’atopaben baxu’l lliderazgu de Gengis Kan. Kan y los sos sucesores más inmediatos conquistaron prácticamente la totalidá d’Asia y la Rusia europea, enviando exércitos inclusu a sitios tan alloñaos como Europa Central o el sureste asiáticu. El nietu de Gengis Kan, Kublai Kan, quien conquistó China y estableció la dinastía Yuan, ganó una gran fama en Europa debio a los escritos de Marco Polo. Y como un Marco Polo modernu, Juan García a lomos d’una bicicleta de montaña reconquista Mongolia.
“A golpe de pedal por Manchuria“ ye’l rellatu de un viaxe al traviés d’una tierra y una cultura que se mos antoxa desconocía. Una esperiencia, que pol so calter d’aventura, tráenos alcordances de vieyes expediciones onde los camellos, caballos y demás animales de tiru queden sustituíos pol esfuerzu sistemáticu de dar pedalada tras pedalada.
Si Gengis Kan llevantase la cabeza…

17 DE MAYU DE 2007 – XUEVES – 20:30 HORES
Elisa Villa. “Picos d’Uropa: paisax y xeoloxía”
Siempre miramos pa los Picos d’Uropa con ensuañu, imaxinándonos que tamos en plena forma y que conseguimos algamar esa cume que llebamos persiguiendo tantu tiempo, o por qué non, esa otra que nunca algamaremos. Miramos pa Picos d’Uropa y casi siempre mos conformamos con saber que tan ehí, que nun van marchar y que cualquier día podemos averanos a esi paraisu de roca y verticalidá. Miramos pa Picos d’Uropa y nunca paramos a pensar nel fechu de cómo se formó esti conglomerau de cimes mítiques, del porqué Kársticu si lo que-y pasa ye que nun tien agua y mira que llueve nesta tierra. Miramos pa Picos d’Uropa y decimos: vamos pal mazizu calizu, como si supieramos de xeoloxía más que naide. Cómo somos…
Elisa Villa ye profesora de Xeoloxía na Universidá d’Uvieu y cola proyección “Picos d’Uropa: paisax y xeoloxía“ va conseguir que miremos pa los Picos d’Uropa con otros güeyos; igual nun sabiendo tolo que hai que saber xeolóxicamente del mazizu, pero sí entendiendo el cómo y el porqué tan ehí l’Urriellu y los llagos Enol y Ercina, o por qué son tan visitaes les sos simes por parte d’espeleólogos, tantu d’equí como foriatos..